ХЕРСОНСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ

Будьмо толерантними!

       В рамках Тижня толерантності в Херсонському Центрі позашкільної роботи відбулося засідання ради вихованців Центру «Обережно, булінг!». Готуючись до заходу, куратором ради Адвокатовою Світланою Іванівною було проведено анонімне анкетування 32 вихованців 7 гуртків художнього та відділу декоративно-вжиткового мистецтва Центру. Кожного року на засіданнях ради вихованців Центру розглядаються питання агресивної поведінки підлітків та її запобігання ( агресора-принижувача сьогодні часто називають булером (з англ. bully – хуліган), а цілеспрямоване гноблення когось із дітей – булінгом). На занятті з елементами тренінгу розглядалися питання: «Хто такий буллер?», «Ознаки булера», «Пасивні учасники і спостерігачі булера», «Хто може стати жертвою травлі?», «Хто винен у жорстокості підлітків?». Гуртківці – учасники відвертої розмови прийшли висновку, що в результаті булінгу психологічну травму отримують усі її учасники . І саме головне, не можна бути байдужими в таких ситуаціях. І дорослим, і дітям треба неодмінно реагувати на прояви будь-якої агресії.

Пропонуємо на замітку
«Ознаки булера»:
фізично та соціально більш енергійний за своїх однолітків;
не вміє сприймати відмову;
має середню чи високу самооцінку;
часто проявляє ознаки егоїзму чи нарцисизму;
ймовірно, став жертвою у минулому;
сприймається лідером у колі однолітків;
буває імпульсивним;
його легко вивести з себе;
не вистачає співчуття до інших;
має не надто високий емоційний інтелект;
полюбляє агресивні спортивні ігри.
Багато з цих характеристик показують типового лідера, але нездорове посилення тої чи іншої ознаки є тривожним сигналом.
«Є проблема – є рішення»
Якщо батьки визнають, що їх дитина є агресором, то це вже шлях до покращення ситуації. У таких випадках батькам і родичам психологи рекомендують:
Відшукайте заняття, в якому дитина зможе виділитись. Часто агресивну поведінку провокує незнання способів, як ще можна заявити про себе. Варіанти пошуку талантів: відвідування гуртків, секцій, активна участь у житті класу.
Будьте послідовними у своїх діях та словах. Якщо ви передбачили певне покарання за провинність (наприклад, забрати на тиждень смартфон), то тримайтесь до останнього дня. Звісно, з боку дитини буде протест, але стійте на своєму, бо маєте розуміти, заради чого все це робиться.
Нейтралізуйте речі, які пов’язані з насиллям. Мова йде про відеоігри, фільми, музику, які провокують агресію в дитині.
Обговорюйте усі шкільні конфлікти. Часто це допомагає знайти причину такої поведінки, будьте максимально справедливими та розважливими.
Знайдіть альтернативу. Навчіть знаходити альтернативні шляхи виходу агресії без шкоди оточуючим. Розкажіть, що у випадку, коли підлітка провокують, важливо продемонструвати можливості уникати провокації.
Навчайте розуміти себе та інших. І тут важливо бути не голослівним, адже більшість звичок дітей породжуються в домашніх стінах. Якщо ви чи хтось з родини нетерпимо ставиться до вад іншого, мало шансів, що у сина чи дочки сформується власна протилежна думка з цього питання. Розкажіть, що всі ми різні та особливі.
Не треба очікувати швидких результатів. Дитина зможе змінитися, але це робота не одного дня. Не забувайте, підтримка у цей момент відіграє надзвичайно важливе значення.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.

Яндекс.Метрика