ХЕРСОНСЬКИЙ ЦЕНТР ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ

Творча лабораторія

 «Творча лабораторія»

Херсонського Центру позашкільної роботи Херсонської міської ради

       Один з основних напрямів позашкільної освіти – художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.                                                                                                                   Для виконання цих завдань у Херсонському Центрі позашкільної роботи ще в 2002 році створена система залучення дітей до творчої діяльності. Насамперед – це низка конкурсів з різних жанрів мистецтва, яка отримала назву «Творча лабораторія» для учнів різних вікових категорій, в яких беруть участь навчальні заклади Дніпровського району та гуртківці Центру. Всі вони об’єднані однією метою – допомогти дітям розкрити свої здібності, свій потенціал. Більшість творчо обдарованих гуртківців Центру та учнів навчальних закладів Дніпроського району починають свій творчий шлях з «Творчої лабораторії».

 

IMG_8021

         Розвиток, становлення творчо обдарованої дитини проходить на очах не тільки оргкомітету, журі, а і всього творчого загалу району. Кожен учасник отримує оцінку, поради, відчуває схвалення своєї роботи стає повноправним учасником творчого процесу, сам оцінює виступи інших учасників, бере приклад з інших та, навіть обирає собі кумира.            А найголовніше, це система оцінювання. Оргкомітет «Творчої лабораторії» не ставить собі на меті визначити кращих з найкращих та розподілити І, ІІ та ІІІ місця, а оцінює всіх учасників за трьома рівнями: високий, достатній та задовільний. Згідно з цим, діти отримують дипломи «Творчої лабораторії» – «переможець», «лауреат» та «активний учасник».

 

Творча лаб.

        Головне – дати всім учасникам можливість відчути свої  досягнення, подивитись на інших виконавців та порівняти свої можливості і навіть спланувати свої дії. Треба відзначити, що суттєва частина дітей бере участь в конкурсах «Творчої лабораторії» роками – починаючи з молодшої категорії і завершуючи в старшій. Створюється клубна атмосфера, адже контингент школярів майже постійний, всі знають один одного і бачуть зростання виконавської майстерності, беруть приклад, обмінюються досвідом, репертуаром.                                                                                                                                      У плані «Творчої лабораторії» наступні  конкурси:

  1. Конкурс дитячої пісні «Зорепад» (солісти, малі форми), пізніше став одночасно і ІІ етапом міського конкурсу «Кришталеві нотки»;
  2. Конкурс читців «Лунай, прекрасна наша мово!» – відбірковий етап міського конкурсу «Мова моя калинова»;
  3. Конкурс народних традицій «Невичерпна криниця»;
  4. Фестиваль патріотичної пісні «Рядки опалені війною» (Спільно з клубом «Лідер» ХЦПР);
  5. Театральний конкурс «Хай, буде аншлаг!» – відбірковий етап міського фестивалю конкурсу «Театральна весна»;
  6. Конкурс вокально-хорового співу «Зорепад-2» (вокально-хорові групи, хори, ансамблі).

 

14102009589

        Аналіз роботи показує, що найпопулярніші жанри – це вокал та художнє слово. Це обумовлено тим, що в цих конкурсах – діти виступають частіше індивідуально. Це добре, але не всі діти можуть виступати сольно, є багато дітей, які в силу свого характеру, своїх індивідуальних особливостей комфортніше себе почувають в колективі і тому розкрити свій творчий потенціал їм було б краще в гурті. Але на жаль, не всі діти можуть відвідувати гуртки Центру, а в навчальних закладах годин позакласної роботи з кожним роком стає все менше. Це ми бачимо на скороченні творчих колективів: вокальних ансамблів, дитячих хорів та ін.                                                                                                                                         Цікаво відзначити, що останнім часом, ми на конкурсах «Творчої лабораторії» бачимо роботу вчителів молодших класів, класних керівників та небайдужих вчителів, які показують творчі роботи з школярами. Це, насамперед, обрядові програми народних традицій, театральні постановки, інсценівки літературних творів. Не дивлячись на те, що декому з керівників не вистачає професіоналізму, така діяльність дуже позитивна і дає поштовх розвивати творчі здібності.

 

Творча лабораторія

        За роки своєї діяльності «Творча лабораторія» має своїх  чудових випускників, серед яких ті, які обрали собі творчу професію: Черненко Сергій, Черненко Андрій, Кузнєцова Катерина, Крейза Тетяна, Круліковська Анастасія, Федяніна Альона, Колихаєва Христина та інші. Журі «Творчої лабораторії» складається в основному із спеціалістів Центру та іноді з запрошених представників з обласного Державного будинку художньої творчості, міського Палацу дітей та юнацтва, Херсонського училища культури та дитячих бібліотек міста. Переможці конкурсів отримують можливість брати участь в інших конкурсах: міських, обласних, всеукраїнських тощо.

Скачати положення  про творчу лабораторію

Яндекс.Метрика